Monday, May 30, 2016

Marbellan auringon alla

Ystävämme viettivät kihlajaisiaan Espanjassa viikonloppuna. Koska mieheni on tulevan sulhasen paras ystävä lensimme sinne torstaina viimeviikkoisesta järkky flunssasta huolimatta.

Saavuimme perille myöhään torstaina, joten menimme suoraan nukkumaan ja heräsimme varhain syömään maukasta aamiaista. Aamiaisen jälkeen bongasin tien toisella puolella aivan ihanan kahvilan, jonka kaikki tuotteet olivat orgaanisia ja gluteenittomia. Celisiossa kävimme sitten pari kertaa juomassa soijalatet ja 80 % inkiväärishotit. Shotit olivat super vahvoja (poltti oikein kurkkua), mutta ihan parhaimpia flunssan nujertajia.

Aamiaisen jälkeen lähdimme Puerto Banukseen kävelylle ihailemaan maisemia. Kävelimme siellä pitkän tovin, söimme vähän lisää ja joimme raikastavan smoothien.

Banuksesta jatkoimme matkaa La Cañada ostoskeskukseen. Halusin käydä manikyyrissä ja pedikyyrissä koska se on Espanjassa tuplat halvempaa ja joskus on vain maailman ihaninta hoivata itseään hetken. Vietimme La Cañadassa tovin koska mieheni leikkasi samalla hiukset ja jatkoimme sitten siitä Marbellan Ocean Clubiin lounaalle. Olin viimeksi käynyt Ocean Clubilla Ellan ja Ellan isän kanssa kun Ella oli ihan pikkuinen tyttö.

Ystävämme tulivat käymään Ocean Clubilla, joten lounas vierähti iltaan. Kävelimme kotiin ja halusimme vielä mennä Marbellaan syömään jotain pientä ja nauttimaan Espanjan tunnelmasta ja lämmöstä. Nappasimme taksin hotellin edestä ja etsimme pitkään jotain pientä tapas-tyylistä ruokapaikkaa. Sellaista ei kuitenkaan löytynyt, joten päädyimme melkoiseen turistirysään ja söimme sitten vielä siellä. Ruoka ei ollut mitenkään erityisen maittavaa, mutta tunnelma ihana ja punaviini sitäkin parempaa.

Lauantaina oli sitten vuorossa lounas upeassa Puro Beachin puitteissa ja kaikki vieraat olivat pukeutuneet valkoiseen. Lounasjuhlat jatkuivat sitten pidempään iltaan ja jatkoimme vielä parin muun vieraan kanssa illalliselle La Salaan. La Sala oli meille täysin uusi tuttavuus ja aivan ihana paikka. Hyvää musiikkia, rento tunnelma ja hyvää ruokaa.

Equestrian Stockholmin shamppanjatakki oli tietenkin mukana reissussa.

Sunnuntaina kävelimme pitkiä pätkiä rannalla, joimme kookosvettä suoraan kookoksesta ja söimme maailman ihanimman lounaan Del Mar -ravintolassa. Siitä jatkoimme vielä ystäviemme kotiin ja vietimme siellä illan ennen kuin lesimme kotiin yökoneella.

Koska kone lähtee vasta kahden maissa yöllä ei ole tullut hirveästi nukuttua. Tämä ilta menee siis Game of Thronesin uusinta jaksoa katsellessa, lepäillessä ja flunssaa parannellessa.

Kun olin reissussa sain maailman ihanimmat terveiset Inkoosta. Thoria odotellaan jo kovasti kesävieraaksi ja vihertävät laitumet odottavat valmiina. Olen onneksi myös saanut sovittua, että Thor on nyt noin neljä tuntia päivästä laitumella ja totuttelee vihreään. Kun olin poissa Tiina on likuttanut Thoria ja kävi eilen estetunnilla. Thorille on myös tehty ontumatutkimus ja herraa on kuvattu ylhäältä alas. Mainitsin siitä blogissani vähän aikaa sitten, että sellainen tehtäisiin ja nyt on sitten tarkempaa tietoa siitä mihin kannattaa Thorin kanssa jatkossa kiinnittää huomiota. Ei sinänsä mitään yllättävää, mutta kuitenkin todella suuri apu tuleviin kengityksiin meidän omalle kengittäjälle. Kerron tästä lisää pian.

Ella sai myös maailman makeimman lahjan isältään. Ellan isän ystävä on taiteilija ja oli maalannut Ellalle ihka oman skeittidekin. Super hieno!