Wednesday, February 10, 2010

Niin se elämä heittelehtii


Niin se elämä heittelehtii. Juuri kun olin päässyt vauhtiin tamman kanssa, niin Tesello tuli takaisin elämääni. Tesellon omistaja ei enää näe mitään käyttöä Tesellolle eikä halua myydä sitä muualle. Ongelma on, että Tesellolla on alkava sädeluuontuma, joten on vaikea tietää miltä kroonisella vaivalla varustetun hevosen tulevaisuus näyttää. On hevosia, jotka voivat elää koko elämänsä oikealla kengityksellä ja liikunnalla sädeluuontuman kanssa ja sitten on tietenkin surullisempia tarinoita. Mutta sellaista emme tee Tesellosta.....

Olen siis päättänyt aloittaa projektin nimeltä Tesello. Oikeastaan se ei edes ole projekti, sillä olen todella ihastunut hevoseen. Tapasin Tesellon ensimmäistä kertaa monta vuotta sitten ja mietin, että tuo on minun unelmahevonen. Vähän kuin silloin kun tietää, että on rakastunut. Se on vain sellainen tunne, ei mitään mitä voi järjellä selittää. Valmentajani on sanonut, että ajattele järjellä eikä vain sydämmellä ja kyllä se järkikin sanoo, että tämä on hyvä ratkaisu. Sinänsä, jos olisin kuunnellut muiden ihmisten ajatuksia 7-vuotta sitten, kun tapasin Masin, niin minä olisin menettänyt ihmisenä todella paljon. Voitte lukea Masin tarinan täältä! Ihanan tamman ja minun tarinalle ei juuri nyt tule jatkoa, sillä en ehdi ratsastaa niin montaa hevosta oman työn ja arjen ohella. Mina-tamman tapaaminen oli kuitenkin todella mahtava kokemus ja käyn varmaan jatkossakin tervehtimässä ja ratsastamassa Minalla aina kun siihen on otollinen hetki. Kuvassa Masi, Tesello ja Tiina.

Katso myös: Tesello ja Kia

No comments:

Post a Comment